Odmítnutí – jak na něj?

Každé odmítnutí mě mrzí, pomyslela jsem si, když mi trenérka sportovního týmu sdělila, že jógu do suché přípravy pro tuto sezónu nezačlení. 

Bylo mi, jako když mě polijí studenou vodou! Mnoho měsíců jsem promýšlela koncepci na míru pro tento tým, a když bylo vše připraveno, přišlo odmítnutí!

Možná právě začínáte se svým podnikáním. Věnovala jste hodně času, úsilí, energie a peněz do výroby svého produktu, do přípravy své služby a přemyslíte, co nyní dál. Jste přesvědčena, že Vaše služba/výrobek může být prospěšný mnoha lidem, ale bojíte se, že neuspějete?

Sebelepší výrobek/služba je k ničemu, když o něm nikdo neví! Chceme-li být úspěšné, musíme prodávat, abychom prodávaly, musí se o nás vědět!

Když se rozhodnete pro vlastni podnikaní, počítejte s tím, že půjdete tzv. s kůží na trh, a to bývá nelehká a mnohdy bolavá záležitost. Často se především z počátku setkáte s ODMÍTNUTÍM. Většina z nás není vnitřně nastavena tak, abychom byly v pohodě, když nás někdo odmítne.

Zavřete teď prosím oči a vybavte si situaci, kdy vás někdo odmítl. V prací, doma, na ulici, v obchodě. Možnost odmítnutí na nás totiž „číhá“ všude. 

Jak jste se cítily?

Často cítíme smutek, zmatek, zahanbení, nepochopení, frustraci. A to jsou pocity, které zrovna nevyhledáváme! Popravdě – obvykle se jim snažíme vyhnout.

Podnikaní je opravdu těžká disciplína a příprava výrobku/služby je teprve začátek!

Je potřeba dát o vašem produktu veřejnosti vědět! Jenže jak to udělat, a zároveň minimalizovat pravděpodobnost odmítnutí?

Odpověď zní: dělejte marketing a dělejte ho dobře!

Henry Ford kdysi řekl:

„Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za marketing!“

Marketing je obor, který se na VŠ studuje léta. Kdo rozumí marketingu, má vyhráno!

Dříve byla k dispozici především forma tištená – letáčky, pro ty movitější plakáty, billboardy. Dále radio a propagační akce.

Dnes frčí propagace na sociálních sítích. Doslova za pár korun můžete během chvilky nastavit reklamu, která poběží celé dny a osloví ty správné lidi, když …

Když ji budeme umět správně nastavit!

T. Harv Eker, kanadský miliardář radí:

„Buď se oblasti marketingu věnujte sami, mějte ji rádi a dejte do ní vše, nebo si odborníka najměte a dobře mu zaplaťte!“

Je jasné, že na začátku podnikaní promýšlíme každou korunu a v mnoha případech si odborníka opravdu nemůžeme dovolit. Já doporučuji začít pozvolna s tím, na co máme. V dnešní době existuji různá školeni i online kurzy, které vám v začátcích určitě pomohou. 

Máte-li doma teenagera, máte napůl vyhráno! Dnešní děti mají tak „zmáknutou“ virtuální (sebe)prezentaci, že bychom se divily! Zkuste se s nimi poradit! Bez mrknutí oka Vám sdělí, co a jak se děje na Instagaramu i Tikťoku. Jak se dají točit krátká videa, jak je zpracovat a přidat zajímavé efekty!

Jeden dospělý tip za všechny: Podnikaní z pláže Stáni Stiborové. V oblasti online marketingu se vyzná a v jejich online kurzech je vysvětleno vše srozumitelně, krok za krokem.

Když budete mít své online kampaně správně zacíleny, prodej vám bude fungovat a pravděpodobnost odmítnutí se bude snižovat!

Klíčovou otázkou však je, zda je pro vás online marketing dostatečný. Možná je to jen začátek, jen klíč k otevření dveří a dále je potřeba po cestě pokračovat jinak – osobním setkáním.

A o úskalích osobního setkáni si pár zajímavostí povíme v některém z příštích článků.

Hodně sil a energie

Vám přeje Vaše Hana-Marie

Hana Marie Stejná
Projektovou manažerkou je snad už od narození. Díky radám ze Světa řízení projektů podporuje v rozletu začínající podnikatelky, asistentky a manažerky. Je zakladatelkou Školy podnikavých žen. Pár slov o zakladatelce Školy podnikavých žen najdete ZDE>> Je autorkou jedinečné Příručky začínající podnikatelky, která všem budoucím podnikatelkám pomáhá připravit jejich podnikatleský sen! Příručku začínající podnikatelky najdete ZDE >> Je autorkou e-booků ZDARMA, které pomáhají začínajícím podnikatelkám, asistentkám a manažerkám na cestě za svým úspěchem. Odkaz na e-booky ZDARMA najdete ZDE>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů